- ΓΝΩΜΕΣ, ΘΗΒΑ

Διαπίστωσαν τα προβλήματα, δεν πρότειναν λύσεις…(video)

DHM

Παρακολουθήσαμε με εδιαφέρον την συζήτηση (debate) που διοργάνωσε το ΣΤΑΡ ΚΕ και ο δημοσιογράφος Θανάσης Μερτζάνης στην εκπομπή του Στέρεα Λόγια, με καλεσμένους τους υποψήφιους Δήμαρχους της Θήβας, σε πέντε συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσε και αφορουσαν το ζήτημα των τσιγγάνων, την υποβάθμιση του Νοσοκομείου Θήβας,  τα προβλήματα των αγροτών, τα προβλήματα στο λιμάνι της Θίσβης, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και το εξασθενές χρώμιο.

Αν μπορεί να βγεί κάποιο συμπέρασμα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους αναγνώστες μας, θα λέγαμε ότι δεν ακούσαμε σχεδόν τίποτα  καινούργιο που να δικαιολογεί γιατί οι υποψήφιοι, διεκδικούν την ψήφο του Θηβαικού λαού για τα επόμενα πέντε χρόνια, παρά μόνο διαπιστώσεις επί των συγκεκριμένων προβλημάτων που όλοι γνωρίζουμε. Κατσέλης, Κόρδατζης και Νικολάου  μάλιστα φάνηκε να συμφωνούν σε αρκετά ζητήματα, έναντι των Τουλουμάκου και Χαλβατζή.

Στο πρώτο ερώτημα για την αντιμετώπιση του προβλήματος με τους τσιγγάνους, φάνηκε ξεκάθαρα από τις απαντήσεις ότι κανένας δεν μπορεί να δώσει συγκεκριμένη λύση.

Ο Τουλουμάκος, για το θέμα των τσιγγάνων είπε ότι αποτελεί ένα γκέτο που πρέπει να διαλυθεί, με χρονοδιάγραμμα όμως ελέγχοντας  ταυτόχρονα την δημοτική αρχή, ενώ απέδωσε ευθύνες για το πρόβλημα  τόσο στο κράτος, στις δημοτικές αρχές όσο και στην αστυνομία. Ο Χαλβατζής τόνισε ότι είναι λυπηρό να συζητάμε ακόμα σήμερα το θέμα αυτό,  ότι μάθαμε πολλά πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα από τις δράσεις της επιτροπής κατοίκων του Πυριού, παραπέμποντας τη λύση του ζητήματος στο ευρωπαικό κεκτημένο. Ο Κατσέλης είπε κάτι για διμελή επιστημονική επιτροπή, για ένα σενάριο και γενικά για ένταξη των τσιγγάνων στην κοινωνία… Ο Κόρδατζης από την πλευρά του διάβασε ένα εγχειρίδιο… 1. ένταξη των τσιγγάνων  2. προστασία του πολίτη 3. αστυνομική παρουσία 4. έλεγχοι κλπ. Ο Νικολάου τέλος, αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχει κάνει, με επισκέψεις σε εισαγγελέα, υπουργεία , καταγραφή των τσιγγάνων κλπ, αλλά τουλάχιστον στο συγκεκριμένο  ήταν ειλικρινής, είπε χαρακτηριστικά: μας απασχόλησε αλλά δεν βρήκαμε λύση…

Το δεύτερο ερώτημα ήταν ξεκάθαρο. Πόσο  έτοιμοι  είστε να δεχθείτε μετά τις μειώσεις στην Υγεία ΕΝΑ Νοσοκομείο στη Βοιωτία; Εδώ η απάντηση ήταν σχετικά εύκολη αλλά θα κρατήσουμε την αποστροφή του Τουλουμάκου, οι αντιδράσεις για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η υποβάθμιση του Νοσοκομείου Θήβας δεν ήταν ανάλογες της σημασίας του.

Πιο συγκεκριμένα ο Κόρδατζης, τόνισε ότι το Νοσοκομείο της Θήβας είναι απαραίτητο για την περιοχή καθώς εξυπηρετεί περίπου 100.000 κατοίκους και σήμερα μόνο Νοσοκομείο δεν είναι, καθώς το 50%  του απαραίτητου προσωπικού δεν υπάρχει. Εθεσε μάλιστα και το έλλειμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης στην πόλη της Θήβας αφού δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι γιατροί. Ο Νικολάου ήταν πιο ξεκάθαρος, δεν προκειται να δεχθούμε είπε ένα Νοσοκομείο στη Βοιωτία και δεν έχουμε τίποτα με τη Λιβαδειά.  Ο Τουλουμάκος τόνισε ότι δεν είναι τοπικό το θέμα, εξίσου τραγική κατάσταση επικρατεί και στο Νοσοκομείο της Λιβαδειάς και το θέμα είναι η ιδιωτικοποίηση της υγείας. Το Νοσοκομείο της Θήβας έχει γίνει Κέντρο Υγείας σήμερα και η αντίδραση του δήμου και των φορέων δεν ήταν ανάλογη της σημασίας του. Χρειάζονται διαρκείς κινητοποιήσεις και πίεση μαζί με το λαό. Ο Χαλβατζης κατηγόρησε για την υποβάθμιση του Νοσοκομείου κυβέρνηση και Μνημόνιο και ζήτησε να αγωνιστούν όλοι για την δημόσια υγεία.  Ο Κατσέλης από την πλευρά του είπε ότι το κλείσιμο του Νοσοκομείου της Θήβας είναι αιτία πολέμου και πως όλες οι υπηρεσίες της Θήβας συρικνώνονται ή κλείνουν.

Το τρίτο ερώτημα που αφορούσε λύσεις για τα προβλήματα των αγροτών, διαπιστώθηκε από όλους  η  ανάγκη άρδευσης και η μείωση του κόστους.   Ο Κόρδατζης πρότεινε και δημιουργία Αγροτικού Επιμελητηρίου, ο Χαλβατζής Δίκτυο διάθεσης αγροτικών προιόντων σε συνεργασία με άλλους δήμους, ενώ ο Κατσέλης Περιφερειακή Αγορά με ΣΔΥΤ στη Θήβα, ενώ «κατηγόρησε» τον Μπακογιάννη ότι αντέγραψε την ιδέα και ανακοίνωσε τέτοια αγορά στο Κάστρο.

Το επόμενο ερώτημα αφορούσε τα προβλήματα του λιμανιού της Βιομηχανικής περιοχής της Θίσβης και αν υπάρχει κάποιο σχέδιο επέκτασης των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Εδώ πάλι δεν γίναμε σοφότεροι για το τι θα γίνει, καθώς  2  (Νικολάου και Κατσέλης) στους 5, είναι υπερ της επιχειρηματικότητας και ταυτόχρονα και υπέρ του περιβάλλοντος.

Η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι πληρώνει κατευθείαν στο Υπουργείο Οικονομικών 490 χιλιάδες ευρώ το χρόνο, χωρίς ανταποδοτικά οφέλη για τον δήμο παρά μόνο όπως ανάφερε ο Νικολάου σε φωτισμό και καθαριότητα. Υπάρχει συνενόηση με την εταιρεία είπε ο δήμαρχος, παραμένουν μόνο θέματα ασφάλειας γι αυτό και ελέγχεται ποιος μπαίνει και ποιος όχι στο λιμάνι της Θίσβης. Απο την πλευρά του ο Κατσέλης αφού εξέφρασε το σεβασμό του στην βιομηχανία και την επιχειρηματικότητα και στην προστασία του περιβάλλοντος, τόνισε πως δεν θα επιτρέψουν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, ενώ έκανε αναφορά και για ανάπτυξη της περιοχής με τουρισμό και κρουαζιερόπλοια. Τουρισμός και αλιεία υποβαθμίζονται, ενώ τα λιμάνια πρέπει να είναι δημόσια και η αποκλειστική χρήση τους από ιδιώτες είναι απαράδεκτη ήταν η θέση του Τουλουμάκου.  Δυστυχώς η πλειοψηφία δεν έκανε  καμία προσφυγή για το λιμάνι της Νούσας στο ΣΤΕ , κάτι το οποίο έκανε το δίκτυο προστασίας ακτών του Κορινθιακού Κόλπου στο οποίο είναι Αντιπρόεδρος  ο ίδιος , τόνισε ο Χαλβατζής καθώς και ότι ο επιχειρηματίας καθορίζει ο ίδιος παράνομα τα τέλη ελιμενισμού. Τέλος ο Κόρδατζης ζήτησε ελεύθερη είσοδο στο λιμάνι και όχι περιορισμένη όπως είναι σήμερα.

Για το τελευταίο ερώτημα σχετικά με το εξασθενές χρώμιο και αν έγιναν κάποιες υποδομές και πως θα αντιμετωπιστεί ξανά το θέμα αυτό, πάλι οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές.

Για το εξασθενές χρώμιο ο Τουλουμάκος,  ζήτησε να σταματήσει η υποκρισία καθώς ο σημερινός δήμαρχος όπως είπε πλήρωσε μελέτη που είχε παραγγείλει η προηγούμενη δημοτική αρχή που έλεγε ότι το εξασθενές χρώμιο υπάρχει από τις αρχές του κόσμου, ενώ την ίδια ώρα η ΔΕΥΑΘ έλεγε πως όποιοι μιλάνε για εξασθενές χρώμιο δουλεύουν για τις εταιρείες εμφιάλωσης, ενώ υπάρχουν και οι επιχειρήσεις που σήμερα ρυπαίνουν την περιοχή και έχουν ονοματεπώνυμο.  Ζήτησε επίσης να ελαφρυνθούν τα δημοτικά τέλη και το τιμολόγιο του νερού. Ο δήμαρχος τόνισε από την πλευρά του ότι η Θήβα σήμερα δεν έχει πρόβλημα καθώς υδροδοτείται από το κανάλι του Μόρνου (λύθηκε το θέμα και με Νεοχωράκι και Ελεώνα).

Κλείνοντας  να παρατηρήσουμε την άστοχη επίθεση Κατσέλη σε Χαλβατζή με επιλεκτικά ερωτήματα για τη ΔΕΠΟΔΑΘ, το ατυχές συμβάν με τον καμεραμάν που επισήμανε ο δημοσιογράφος (όταν μίλαγε ο Χαλβατζής έδειχνε τον Κόρδατζη) και πως δεν απαντήθηκε το διαχρονικό ερώτημα «τι ακριβώς πόλη θέλουμε να είναι η Θήβα«, μάλλον γιατί δεν έχει ποτέ τεθεί ως ερώτημα…

admin

Δείτε το βίντεο

Οι υποψήφιοι δήμαρχοι της Θήβας στα Στέρεα Λόγια από LAMIASTARGR

3 thoughts on “Διαπίστωσαν τα προβλήματα, δεν πρότειναν λύσεις…(video)

  1. Κύριε Κατσέλη
    Κρουαζερόπλοια στο λιμάνι της Θίσβης.
    Να κάνουν τον κύκλο της Πελοποννήσου για να έρθουν και ξανά τον κύκλο για τον Πειραιά αφού δεν χωράνε από τον Ισθμό. Να αποβιβαστούν 1500 επιβάτες από τις 3000 που έχουν να βρεθούν 30 λεωφορεία να τους πάνε στα Λεύκτρα και Πλαταιές άντε και στο μουσείο της Θήβας.
    Μέχρι εδώ πάμε καλά. Αν υποθέσουμε ότι θα κάνουν 6-8 ώρες για την επίσκεψη και με το σκεπτικό ότι το 70% αυτών είναι ηλικιωμένοι απαντήστε μου σας παρακαλώ που θα κατουρήσουν τουλάχιστον οι μισοί από αυτούς, που θα κάτσουν να ξεκουραστούν, που θα φάνε και που θα που θα πιούν νερό όταν κορακιάσουν; Στα χωράφια;
    Θα φτιάξετε υποδομές; Που θα βρείτε λεφτά;
    Λίγη σοβαρότητα στην νοημοσύνη μας.

  2. @ Ο/Η nikos. Θα πρέπει να γνωρίζετε οτι υπάρχουν μεγάλα και μικρότερα κρουαζερόπλοια. Εσείς θα ήσασταν αντίθετος στην ανάπτυξη της περιοχής στο λιμάνι της Θίσβης ? Θα σας ενοχλούσε αν γινόταν μια μαρίνα και προσέλκυαν μερικές δεκάδες γιοτ ? με τουρίστες υψηλού οικονομικού επιπέδου ? φυσικά και οι υποδομές δεν θα ειναι στο λιμάνι μόνο ,χρειάζονται χρήματα και αυτά δεν πέφτουν απο τον ουρανό (όπως πιστεύουν μερικοί υποψήφιοι ) αλλά απο προγράμματα σε εθνικό και ευρωπαικό επίπεδο. Αυτό ειναι μια πρόταση ,μια ιδέα ..αντιπροτείνετε την δική σας και να την κουβεντιάσουμε !!

  3. Άλλο πράγμα το γιοτ και το κότερο άλλο το κρουαζερόπλοιο δεν μίλησε για γιοτ.
    Φυσικά και δεν είμαι αντίθετος στην ανάπτυξη αλλά πριν αναπτύξουμε τις εγκαταστάσεις στο λιμάνι για τους τουρίστες που θα έρθουν πρώτα δημιουργούμε τις υποδομές στις περιοχές που θα επισκεφθούν οι τουρίστες ( Λεύκτρα, Πλαταιές κλπ) και μετά μιλάμε για μαρίνες. Δεν μίλησε όμως ο κος Κατσέλης ούτε για τις υποδομές στην ευρύτερη περιοχή ούτε που θα βρεί τα χρήματα. Όσο για τα προγράμματα της Ευρωπαικής ένωσης που όλοι οι υποψήφιοι τα επικαλούνται έχουμε πάρει πολλά μέχρι σήμερα για την Θήβα;
    Παράδειγμα κανένας υποψήφιος δεν είπε για το μουσείο Θήβας που στη 5/τια θα είναι έτοιμο ( ; ) . Μετά ενώ είναι πολύ εύκολη η στάση στο μουσείο Θήβας για τον δρόμο προς Δελφούς με μια παράκαμψη τουριστών κατά 3-4 χλμ δεν μπορούμε να δεχτούμε καθημερινά 20-30 πούλμαν γιατί που θα παρκάρουνε; Δεν πρέπει να αξιοποιηθεί ο περιβάλλον χώρος του μουσείου κατάλληλα. Ποιος φορέας θα το κάνει εάν δεν το κάνει το μουσείο; Το ξεχάσανε οι υποψήφιοι το μουσείο ή δεν έχουν να προτείνουν κάτι; Οι προτάσεις είναι εύκολες όπως και τα ….θα αλλά με μέτρο.
    Η δική μου πρόταση είναι μια εφάμιλλη της μαρίνας στο λιμάνι των κρουαζεροπλοίων και συγκεκριμένα μια διώρυγα όπως του Παναμά που να ενώνει τον Κορινθιακό με τον Βόρειο Ευβοικό
    Απο αυτή τη συνέντευξη ακούσαμε πολλά και βαρύγδουπα λόγια.

Αφήστε μια απάντηση