- Uncategorized

ΘΗΠΕΘΕ: Αυλαία για το «Μένγκελε» απόψε στις 9 το βράδυ

Πέφτει η αυλαία απόψε στις 9 το βράδυ για τη θεατρική παράσταση » Μένγκελε», του Θανάση Τριαρίδη. Η ομάδα του ΘΗΠΕΘΕ δίνει τη τελευταία παράσταση της , στο «Υπόγειο του Πρώτου».

Ο Θανάσης Τριαρίδης αποπειράθηκε με το «Μένγκελε» και το κατόρθωσε, να γράψει μια εκρηκτική αλληγορία με όχημα το θέατρο, τη θεατρική πράξη για το φαινόμενο του φασισμού και για το Ολοκαύτωμα.

Δύσκολο και επικίνδυνο το εγχείρημα από το οποίο βγαίνει νικητής. Κείμενο σπαρακτικό και εύστοχο που συχνά γίνεται ο καθρέφτης της κοινωνίας που απλώς παρατηρεί αμέριμνη τα όσα φρικιαστικά διαδραματίζονται γύρω της. Ο Τριαρίδης βάζει το θεατή ενώπιον των ευθυνών του, πρακτική ιδιαίτερα προσφιλής στην τεχνική που ακολουθεί στα έργα του.

Αυτή η θέση έγινε άμεσα αντιληπτή απ’ το Λάζαρο Παπαδόπουλο, το σκηνοθέτη της παράστασης και την απογειώνει με ένα ευρηματικό τέλος, στην εκπνοή της παράστασης. Η αγωνία του θεατή καλά κρατείται, για να δεθεί αργά-αργά,αριστοτεχνικά η θηλιά που του ετοιμάζει στο λαιμό ο Λάζαρος Παπαδόπουλος. Μόνο που είναι αρκετά χαλαρή σκοπίμως: αναλόγως της θέσης του καθενός, άλλος σφίγγει κι άλλο και αυτοκτονεί σταδιακά με αρωγό την παθητικότητά του κι άλλος τη χαλαρώνει κι άλλο και λευτερώνεται απ’ τον έρποντα φασισμό.

Η υπόθεση του έργου φαντάζει πολύ απλή στην αρχή: δυο ταξιδιώτες σε ένα τρένο, εγκλωβίζονται όταν αυτό ακινητοποιείται από μια διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος και αποφασίζουν να υποδυθούν δύο πρόσωπα. Αυτός τον αρχιβασανιστή γιατρό των Ες Ες, το Μένγκελε κι αυτή μια Εβραία κρατούμενή του, την Εσθήρ. Αργά αλλά σταθερά μεταμορφώνονται και το παιδικό παιχνίδι που παίζουν τους αιχμαλωτίζει σταδιακά.

Ο Λάζαρος Παπαδόπουλος με πολύτιμο βοηθό του τις μουσικές που επέλεξε ο Greg Pap και ο G. Dop παρουσίασε μια τρομακτική ατμόσφαιρα, σκοτεινή και κλειστοφοβική τονίζοντας τις παύσεις και τα νοήματα του κειμένου. Με σκηνοθετική μαεστρία, με λεπτομερή τρόπο μεταμόρφωσε επί σκηνής τους δύο ταξιδιώτες. Ζωγράφισε εικόνες καθώς ακινητοποιούσε τους ήρωες όταν υποδύονταν τους ρόλους.

Ο Αντώνης Φωτιάδης και η Νίνα Μάρα επί σκηνής με τη δραματική εξέλιξη των ρόλων τους, του Μένγκελε και της Εσθήρ αντίστοιχα. Ο καλύτερος ρόλος τους μέχρι στιγμής.

Το έργο του Τριαρίδη ευτύχησε στα χέρια της ομάδας του ΘΗΠΕΘΕ, ανέπνευσε, διαβάστηκε ευφυώς, εμπλουτίστηκε με κινησιολογία άρτια, με ευρήματα σύμβολα και δόθηκε ως δώρο στους θεατές.

Παναγιώτα Βυλλιώτη

Δημοσιογράφος
Ολα τα άρθρα από Παναγιώτα Βυλλιώτη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *