- ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Μιχάλης Θαλάσσης μιλά στο exeisminima.gr

  • 1,5 εκατομμύρια οχήματα περίπου δεν έχουν διενεργήσει Τεχνικό Έλεγχο στην Ελλάδα.
    Ο Αντιπρόεδρος της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ  ΈΝΩΣΗΣ  ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ  ΚΤΕΟ “Ο ΆΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ  Μιχάλης Θαλάσσης  μιλά στο exeisminima.gr  και μας παραθέτει τις απόψεις του ,για όλα τα συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των ΚΤΕΟ.
    Κε Θαλάσση να σας ευχαριστήσω καταρχάς για την κουβέντα μας.
    -Ισχύει ότι 1, 5 εκατομμύριο αυτοκίνητα ,υπολογίζεται ότι δεν περνούν από τον
    έλεγχο των ΚΤΕΟ?
     
    Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, υπολογίζεται ότι 1,5 εκατομμύρια
    οχήματα περίπου δεν έχουν διενεργήσει Τεχνικό Έλεγχο στην Ελλάδα.
    Υπάρχουν πολλές αιτίες που διαπιστώνεται μια τόσο μεγάλη αποχή. Η
    βασικότερη είναι το οικονομικό. Δεν αφορά μόνο το κόστος του
    τεχνικού ελέγχου που για τα επιβατικά δεν ξεπερνά τα 50€ περίπου,
    αλλά κυρίως για τον φόβο του κόστους επισκευής του οχήματος σε
    περίπτωση διαπίστωσης σοβαρών ελλείψεων. Επίσης σημαντική αιτία
    είναι η έλλειψη οδικής παιδείας. Όλοι οι ιδιοκτήτες και οδηγοί οχημάτων
    θα έπρεπε να γνώριζαν πόσα θετικά έχει η επίσκεψη στα Κέντρα
    Τεχνικού Ελέγχου, διότι όχι μόνο θα ήταν σε θέση να ξέρουν την
    κατάσταση του οχήματός τους αλλά δεν θα έθεταν και σε κίνδυνο την
    σωματική τους ακεραιότητα αλλά και των γύρω τους.
    -Πόσο επικίνδυνη είναι η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους, εξαιτίας της
    αδυναμίας αυτής ή της αδιαφορίας των οδηγών;
    Η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους όντως είναι επικίνδυνη.
    Απόδειξη αυτού είναι τα τροχαία ατυχήματα που πολλές φορές είναι
    δυστυχώς και θανατηφόρα. Οι λόγοι δεν οφείλονται μόνο στο κακό
    οδόστρωμα ή στον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και στην ελλειπή
    συντήρηση των οχημάτων. Τα περισσότερα οχήματα που δεν
    διενεργούν τεχνικό έλεγχο, οι οδηγοί τους δεν ενημερώνονται για την
    κατάσταση του οχήματος τους αλλά το χειρότερο είναι ότι εις γνώση
    τους αδιαφορούν για τις συνέπειες αυτής τους της επιλογής.
    -2. 000 οχήματα κόβονται καθημερινά για γυρισμένα χιλιόμετρα από τα ΚΤΕΟ?
    Τραγικός αριθμός…
    Όντως καθημερινά το πλήθος των οχημάτων αυτών είναι μεγάλο.
    Πλέον όμως με την τροποποίηση της νομοθεσίας όσον αφορά την
    ανακολουθία στην ένδειξη του χιλιομετρητή δεν σημειώνεται πια
    «σοβαρή έλλειψη». Ο ιδιοκτήτης ωστόσο ενημερώνεται για αυτή την
    ανακολουθία με την αναγραφή, στο δελτίο τεχνικού ελέγχου, των
    ενδείξεων του χιλιομετρητή όλων των προηγούμενων Τεχνικων Ελέγχων.
    Έτσι ο ίδιος ή ο μελλοντικός ιδιοκτήτης (σε περίπτωση
    πώλησης) να ενημερωθεί τουλάχιστον για τον πραγματικό αριθμό
    διανυθέντων χιλιομέτρων.
    -Σας απασχολούν οι περιπτώσεις των Ταξί και των ρυμουλκούμενων στα
    φορτηγά, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις η πινακίδα κυκλοφορίας, σύμφωνα
    με την οποία πραγματοποιείται η λήψη στοιχείων από την βάση του ΥΜΕ,
    αφορά στην άδεια και όχι στο όχημα… Πως διορθώνεται ένα τέτοιο ζήτημα?
    Σε όλα τα οχήματα που προσέρχονται για Τεχνικό Έλεγχο υπάρχει η
    δυνατότητα εκτός από την λήψη των στοιχείων του οχήματος από το
    Υπουργείο μέσω του αριθμού κυκλοφορίας να πραγματοποιείται και
    λήψη των στοιχείων μέσω του αριθμού πλαισίου του οχήματος. Αυτό
    εξυπηρετεί έτσι ώστε να μπορούμε να γνωρίζουμε τα στοιχεία του
    κάθε οχήματος βάση πλαισίου, ανεξάρτητα αν σε αυτό έχει προκύψει
    αλλαγή στον αριθμό κυκλοφορίας.
    -Με τα ρυμουλκούμενα, προβλέπεται πάντως όπως λαμβάνουν δελτίο ΚΤΕΟ όπως
    και οι τράκτορες, με την μόνη διαφορά ότι οι ρυμούλκες δεν διαθέτουν κοντέρ
    και έως σήμερα αναγράφονταν για τυπικούς λόγους το 0, πλέον οι ρυμούλκες
    σύμφωνα με το ΥΜΕ θα πρέπει να «κόβονται»?
    Προφανώς αυτό είναι θέμα παραμετροποίησης του λογισμικού του
    ΥΜΕ και των ΚΤΕΟ, έτσι ώστε να μην λαμβάνεται υπόψη η καταγραφή
    των χιλιομέτρων του ρυμουλκούμενου.
    -Υπάρχουν και ερωτήματα κε Θαλάσση ,ότι δεν προβλέπεται επίσης αν τα ΚΤΕΟ
    θα πρέπει να κάνουν αποδεκτές τις υπεύθυνες δηλώσεις μη πιστοποιημένων
    τεχνιτών?
    Πλέον με την αλλαγή της νομοθεσίας δεν επιβάλλεται η διόρθωση της
    ένδειξης του χιλιομετρητή σε περίπτωση ανακολουθίας, οπότε δεν
    χρειάζεται βεβαίωση από πιστοποιημένο τεχνίτη οργάνων. Όσον
    αφορά τις Υπεύθυνες Δηλώσεις που λαμβάνει το ΚΤΕΟ για άλλα
    θέματα όπως π.χ. εγκατάστασης Υγραερίου, ηνομοθεσία ορίζει ότι θα
    πρέπει να είναι υπογεγραμμένη από πιστοποιημένο τεχνίτη.
    -Άπαξ και εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διασταύρωση το ελληνικό δημόσιο τι θα
    εισπράττει?
    Αν λάβουμε υπόψη μας τα ανέλεγκτα οχήματα και ότι για κάθε ένα από
    αυτά επιβάλλεται πρόστιμο 150€ βάση του άρθρου 86 του ΚΟΚ,
    προκύπτει ένα σημαντικό έσοδο στο ελληνικό δημόσιο.
    -Τα πρόστιμα των 150 ευρώ για όσους δεν περνούν από ΚΤΕΟ, είναι μια
    λυπητερή ιστορία, καθώς ενώ υπάρχει η σχετική νομοθεσία συνεχώς
    αναβάλλεται. Αδιέξοδο με λίγα λόγια…
    Όντως υπάρχει νομοθεσία και μπορεί άμεσα να μπει σε ισχύ.
    Θεωρώ όμως ότι οι λόγοι για τους οποίους παίρνει αναβολή η
    εφαρμογή της, είναι ότι από την μία, το Υπουργείο έχει ως σκοπό την
    προτροπή των ιδιοκτητών των οχημάτων που δεν προσέρχονται για
    ΚΤΕΟ, χρησιμοποιώντας την επιβολή προστίμου ως μοχλό πίεσης και
    από την άλλη, για να ολοκληρωθεί χωρίς προβλήματα η ηλεκτρονική
    διασταύρωση χρειάζεται χρόνος ώστε να οργανωθεί.
    -Ακούγεται έντονα ,ότι η νέα ηγεσία του ΥΜΕ θα ενεργοποιήσει σχετικούς
    ισχύοντες νόμους για την εποπτεία των ΚΤΕΟ,καθώς διαπιστώνεται έλλειμμα
    συστηματικής παρακολούθησης και ενδείξεις χαλαρότητας στην εφαρμογή της
    νομοθεσίας και εκεί. Κάτι που έχετε τονίσει την άμεση αναγκαιότητα αυτή, αν
    δεν κάνω λάθος..
    Το σωματείο μας, δεν είναι αντίθετο στην εφαρμογή της νομοθεσίας,
    αρκεί να υπάρχει αντικειμενικότητα στην εποπτεία και ίση μεταχείριση
    τόσο των ΙΚΤΕΟ όσο και των Δημοσίων. Έχει παρατηρηθεί ότι σε
    απομακρυσμένους ελέγχους που πραγματοποίησε το ΥΜΕ και
    προώθησε τις παραβάσεις για διερεύνηση στις αρμόδιες Περιφέρειες,
    κάποιες επέβαλαν κυρώσεις σε Ιδιωτικά ΚΤΕΟ και σε κάποιες άλλες
    για την ίδια παράβαση δεν επιβλήθηκαν ποτέ τέτοιου είδους κυρώσεις.
    -Ο απομακρυσμένος και επιτόπιος έλεγχος στα ΚΤΕΟ πιστεύεται, ότι
    διασφαλίζεται το ακέραιο της προβλεπόμενης διαδικασίας στα ΚΤΕΟ?
    Από την μία ο απομακρυσμένος έλεγχος μαζί με τον επιτόπιο και από
    την άλλη το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας που εφαρμόζουν όλα τα
     ΚΤΕΟ μπορούν να εξασφαλίσουν την ακεραιότητα της διαδικασίας του
    Τεχνικού Έλεγχου. Κατά την γνώμη μου όμως, το πιο σημαντικό είναι,
    ότι χρειάζεται από τα ΚΤΕΟ να κατανοήσουν την σοβαρότητα του
    θεσμικού τους ρόλου με στόχο την η καταλληλότητα των οχημάτων να
    βελτιωθεί και κατά συνέπεια την βελτίωση τελικά της οδικής
    ασφάλειας.
    -Οι τεχνικές συμβουλές σας, που δίνεται στους οδηγούς ποιες είναι?
    Όσον αφορά τις τεχνικές συμβουλές, αυτό που κυρίως θα ήθελα να
    επισημάνω στους ιδιοκτήτες και οδηγούς οχημάτων θα ήταν να
    καλλιεργήσουν την ευσυνειδησία τους για ότι αφορά την καταλληλότητα
    του οχήματος τους με το να εμπιστευτούν τα ΚΤΕΟ για τον εντοπισμό
    βλαβών και φθορών των οχημάτων τους, αφού αυτές επηρεάζουν
    άμεσα την οδική ασφάλεια και κατ’ επέκταση την ανθρώπινη ζωή.
    Μιχάλης Θαλάσσης
    Αντιπρόεδρος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΈΝΩΣΗΣ  ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ
    “Ο ΆΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ