- ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σε κυκλοφορία το νέο οδικό τμήμα της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Θηβών

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από την Περιφέρεια Αττικής, ολοκληρωμένο το υπερσύγχρονο οδικό τμήμα της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Θηβών, το οποίο αποκαθιστά την κυκλοφορία στην περιοχή της Μάνδρας, μετά τις καταστροφές που είχε υποστεί ο αυτοκινητόδρομος από τις φονικές πλημμύρες το 2017.

Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί το τμήμα από τη διασταύρωση της Παλιάς Εθνικής Οδού με την Αττική Οδό έως και το 5ο χιλιόμετρο της νέας ΠΕΟ και αποτελεί μέρος του συνολικού έργου «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΧΑΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ Π.Ε.Ο. ΑΘΗΝΩΝ – ΘΗΒΩΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΑΝΔΡΑ-ΟΙΝΟΗ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΦΘΟΡΩΝ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ Π.Ε.Ο. ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΝΕΑ ΖΩΗ ΜΑΝΔΡΑΣ ΕΩΣ ΑΓΙΑ ΣΩΤΗΡΑ», προϋπολογισμού 24. 490.000 εκ. ευρώ και εκτελέστηκε από την Περιφέρεια Αττικής.

paradosi toy neoy odikoy thmimatos tis palias ethnikis athinon-thivon

Ο Αυτοκινητόδρομος χωρίζεται σε δύο τμήματα: Στο πρώτο έγινε επισκευή βλαβών και βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθήνας – Θήβας Π.Ε.Ο.Α.Θ., σε μήκος περίπου 5 χλμ από τον κόμβο της ΠΕΟΑΘ με την Αττική Οδό και στο δεύτερο πραγματοποιήθηκε αποκατάσταση των φθορών σε μήκος περίπου 3,5 km που υπέστη η ΠΕΟ.ΑΘ. μετά την καταστροφική πλημμύρα της 15ης Νοέμβρη του 2017, στη Δυτική Αττική.

Στην τελετή παράδοσης του δρόμου που ευλόγησε ο Μητροπολίτης Μεγαρέων και Σαλαμίνας Κωνσταντίνος, παραβρέθηκαν ο Περιφερειάρχης Αττικη Γ. Πατούλης,  ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Λ. Κοσμόπουλος, ο Δήμαρχος Μάνδρας-Ειδυλλίας Χ. Στάθης, ο Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Βιλλίων Μακρυνάκης Κ., Αντιδήμαρχοι, ο Διευθυντής Τεχνικών έργων της Περιφέρειας Α. Καλογερόπουλος και εκπρόσωποι των αναδόχων κατασκευαστικών εταιρειών.

Αναλυτικά στοιχεία για το έργο

Το πρώτο Τμήμα του οδικού έργου μήκους 5χλμ περίπου από Αττική οδό έως οικισμό Νέας Ζωή Μάνδρας, περιλαμβάνει: Πλήρη ανακατασκευή της ΠΕΟΑΘ, με απαλλοτριώσεις και διαπλάτυνση (από 8 μέτρα στα 25 μέτρα), κατασκευή δικτύων αποχέτευσης όμβριων, πεζοδρομίων, ηλεκτροφωτισμού, νέων δικτύων ΟΚΩ.

Κατασκευάστηκε νέα χάραξη μήκους 1600 μέτρων, με την οποία αποφεύγονται κατά το δυνατόν οι διασταυρώσεις της Π.Ε.Ο. με το ρέμα Σούρες λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες όπως αυτές διαμορφώθηκαν μετά τη θεομηνία του 11/2017.

Έτσι:
• Ανεξαρτητοποιείται η οδός από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος.
• Αποφεύγεται οριστικά η πιθανότητα καταστροφής του έργου και η συνεπακόλουθη ενεχομένως απώλεια ανθρώπινων ζωών.
• Αυξάνεται η βελτίωση της ποιότητας της κυκλοφοριακής ροής.
• Αναβαθμίζεται η οδική σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές όσον αφορά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το πλάτος της οδού, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας προς όφελος των χρηστών της.
• Δημιουργούνται προοπτικές για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Επίσης έγινε πλήρης κατασκευή τριών ισόπεδων κυκλικών κόμβων, ενός ισόπεδου κόμβου μορφής Τ και ενός ισόπεδου κόμβου μορφής διασταύρωσης, με ηλεκτροφωτισμό, κατασκευή εγκάρσιου οδικού δικτύου μήκους 1 χλμ. και κατασκευή μιας γέφυρας.
Στο Δεύτερο Τμήμα μήκους περίπου 3,5 km από τη Νέα Ζωή Μάνδρας έως την Αγία Σωτήρα, περιλαμβάνει την επισκευή των βλαβών που υπέστη η υφιστάμενη Π.ΕΟ.Α.Θ. από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα της 15-11-2017. Στα πλαίσια του έργου έγιναν τα ακόλουθα:

i. Αποκατάσταση των βλαβών με ενιαία επιφάνεια αντιολισθηρού τάπητα σε όλο το μήκος και πλάτος επέμβασης της οδού
ii. Κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης συνολικού μήκους περίπου 1,6 χλμ. για την προστασία της οδού στα τμήματα που οδεύει παράλληλα με το ρέμα Σούρες.
iii. Κατασκευή οριζόντιας, κάθετης σήμανσης και ασφάλισης.
Επίσης έγινε ανακατασκευή του δικτύου ύδρευσης από το υπάρχον αντλιοστάσιο, κατά μήκος της ΠΕΟΑΘ έως την είσοδο του οικισμού Αγία Σωτήρα.