- ΑΡΘΡΑ

✒️Αν σκυλιά νοιώθουμε, ξεροκόμματα μας αξίζουν…(για το voucher των 200 ευρώ)

Γράφει ο Γεώργιος Ανδρεαδάκης

Για άλλη μία φορά φάνηκε περίλαμπρα η εκτίμηση και η σπουδαιότητα που η πολιτεία μας προσδίδει στην παιδεία μας, στους λειτουργούς της και στο έργο τους.
Ξεκίνησε η περιβόητη και πολυδιαφημισμένη επιδότηση των εκπαιδευτικών με 200€ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού με «στόχο την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού της χώρας μας στην νέα, ψηφιακή εποχή, στο πλαίσιο της ευρύτερης επένδυσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης» (όπως αναφέρει η Καθημερινή).

Δεν γνωρίζω τι είδους ψηφιακό μετασχηματισμό έχει στο μυαλό της η αγαπητή μας υπουργός, γνωρίζω όμως με την βεβαιότητα που μου προσφέρουν τα 35+ χρόνια ενασχόλησής μου με την Πληροφορική ότι με 200€ ούτε ενίσχυση, ούτε ψηφιακό μετασχηματισμό μπορείς να πετύχεις. Ακόμα και οι μαθητές μου γνωρίζουν ότι 200€ δεν φτάνουν για την αγορά αξιόλογου εξοπλισμού. Είμαι σίγουρος όμως ότι το γνωρίζει και η κα Κεραμέως. Γιαυτό άλλωστε νομίζω βάφτισε την επιδότηση, voucher.

Προσωπικά βρήκα την αναγγελία της «στήριξης» αυτής τόσο αστεία πριν μερικούς μήνες όταν την άκουσα, πού δεν πίστεψα ότι ήταν αληθινή είδηση αλλά σατυρικό άρθρο από κάποιο δικτυακό τόπο σαν τον Πιτσιρίκο. Σήμερα με τρόμο κατάλαβα ότι ήταν αλήθεια. Δεν το βρίσκω όμως πια αστείο αλλά βαθύτατα προσβλητικό. Για άλλη μία φορά φάνηκε περίλαμπρα η εκτίμηση και η σπουδαιότητα που η πολιτεία μας προσδίδει στην παιδεία μας, στους λειτουργούς της και στο έργο τους.

Το 2019-20 αυτή η κυβέρνηση προσέφερε επιδότηση μεταξύ άλλων στους Μηχανικούς με το πρόγραμμα «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας για Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις» από 20.000 έως 200.000 ευρώ, με επιδότηση από 50% έως 65%. Δηλαδή μοίρασε τσάμπα χρήματα από 10.000€ έως 130.000€ για διάφορες κατηγορίες δαπανών μεταξύ των οποίων και «Προμήθεια και εγκατάσταση νέων σύγχρονων μηχανημάτων και εν γένει εξοπλισμού, απαραίτητου για τη λειτουργία της επιχείρησης και την άσκηση της οικονομικής δραστηριότητάς της».

Το 2021 αυτή η κυβέρνηση προσέφερε επιδότηση στους Δικηγόρους με το πρόγραμμα «Επιχορήγηση αυτοαπασχολούμενων δικηγόρων», αξίας έως 2.000€ για δαπάνες αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών, laptops, routers, καμερών web, μικροφώνων, ηχείων, ακουστικών, συστημάτων τηλεδιάσκεψης, scanners / πολυμηχανημάτων και οθονών τηλεδιάσκεψης / προβολής ώστε οι Λειτουργοί της δικαιοσύνης να μπορούν να λάβουν μέρος στις τηλε-δίκες που ΘΑ πραγματοποιηθούν ΚΑΠΟΙΑ στιγμή στο μέλλον. (Εδώ επιτρέψτε μου να γελάσω γνωρίζοντας την κατάσταση των υποδομών μηχανογράφησης των δικαστηρίων της χώρας). (Βλ: Καθημερινή)

Το 2022 και μέχρι 18 Απριλίου, λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η «επιδότηση για κουλούρι» των εκπαιδευτικών, δόθηκε άλλη μία επιδότηση από αυτή την κυβέρνηση. Αφορούσε τους Φοροτέχνες και Λογιστές και ήταν ύψους 1.500€ – 2.000€ από το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα – Ανταγωνιστικότητα – Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ).

Με το πρόγραμμα αυτό επιδοτήθηκε ο εξοπλισμός Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας και λογισμικά απαραίτητα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι στον εξοπλισμό ΤΠΕ συμπεριλαμβάνονται: Desktop PC και περιφερειακά, laptop, servers, πολυμηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός πληροφορικής.(βλ: Καθημερινή)

Δεν ξέρω πως δεν ντράπηκε η αγαπητή μας υπουργός, μετά από αυτούς τους κύκλους επιδοτήσεων από αυτή την κυβέρνηση σε άλλες επαγγελματικές ομάδες, να ανακοινώσει επιδότηση 200€ για τους εκπαιδευτικούς, εγώ πάντως ντρέπομαι να τα ζητήσω και δεν θα τα ζητήσω. Δεν θα τους επιτρέψω να μου πετάξουν ένα ξεροκόμματο.

Πέρα όμως από την απογοήτευση για την μεταχείριση που νοιώθω ότι έχω από το υπουργείο μας και την εκτίμηση για το έργο μου και την προσφορά μου στην υπηρεσία μου από την κα Υπουργό μας, περισσότερο με λυπεί η πρεμούρα που δείχνουν οι ανά την Ελλάδα συνάδελφοί μου για να λάβουν αυτή την επιδότηση. Ίσως αυτό είναι άλλος ένας δείκτης της εξαθλίωσης στην οποία ο κλάδος μας έχει οδηγηθεί.

Τα χρόνια της πανδημίας που περάσαμε και ενώ η κοινωνία χειροκροτούσε τους γιατρούς στα μπαλκόνια (και καλά έκανε), κανείς δεν πρόσεξε την υπεράνθρωπη προσπάθεια που οι Έλληνες εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες κάναμε, χωρίς κανένα κεντρικό σχεδιασμό, χωρίς προετοιμασία, με πολλά τεχνικά προβλήματα, χωρίς εκπαίδευση, με δικά μας μέσα, με μόνα όπλα μας το φιλότιμό μας και την αγάπη μας για τους μαθητές μας ώστε να μην διακοπεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό, είναι το ευχαριστώ.

Αυτό το φιλότιμο χρησιμοποίησε για άλλη μία φορά η κυβέρνηση για να βγάλει τα κάστανα της τηλεκπαίδευσης από την φωτιά. Ας γνωρίζουν όμως ότι το φθινόπωρο όταν αρχίσουν ξανά τα lock-down και οι τηλεκπαιδεύσεις, θα περιμένω από την υπηρεσία μου να μου παρέχει εξοπλισμό και μέσα για να κάνω σωστά την δουλειά μου γιατί εγώ δεν θα έχω. Δεν θα τους επιτρέψω να πουν «γιατί δεν κάνεις τηλε-εκπαίδευση αφού σου δώσαμε χρήματα να αγοράσεις εξοπλισμό?».

Σημ: Και τα 2 χρόνια της πανδημίας, ήθελα και με χαρά έκανα όλο μου το ωράριο εξ αποστάσεως χωρίς να επιτρέψω να χαθεί ούτε μία ώρα.

Γεώργιος Ανδρεαδάκης

Διπλ. Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής

Εκπαιδευτικός σε κάποιο σχολείο της ταλαίπωρης αυτής χώρας

alfavita

Facebook Comments Box