You are currently viewing Η πρώτη αυτοκινητάμαξα στη Θήβα του 1900

Η πρώτη αυτοκινητάμαξα στη Θήβα του 1900

aytokinitamaxa

Ηταν απόγευμα της  Κυριακής 27 Ιανουαρίου του 1902, όταν  εμφανίστηκε στην πόλη της Θήβας, το πρώτο λεωφορείο της εποχής, το οποίο θα εκτελούσε στη συνέχεια  το δρομολόγιο Αθήνα-Θήβα-Λιβαδειά. Ιδιοκτησία επιχειρηματία της εποχής από την Αθήνα του Μωραϊτίνη, ο οποίος με τις αυτοκινητάμαξες του, άνοιξε το δρόμο για την συγκοινωνία μεταξύ των πόλεων σε όλη την Ελλάδα, ένα ιδιωτικό ΚΤΕΛ της εποχής…

Η αυτοκίνητος άμαξα που οδηγούσε ο ίδιος ο Μωραιτίνης, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα της εφημερίδας ΘΗΒΑΙ, ήταν μια ατμομηχανή μεγαθήριο, σαν μικρό τρένο που προχωρούσε αργά και που με τους οξείς συριγμούς της, προκάλεσε αμέσως ασφυκτική κοσμοσυρροή των Θηβαίων.  Σταμάτησε στην Οδό Πινδάρου, όπου υπήρχε το Ξενοδοχείο ΚΑΔΜΟΣ. Οι Θηβαίοι θαύμαζαν και χειροκροτούσαν το μεγαθήριο που σε λίγες ημέρες θα έδινε νέες δυνατότητες στην συγκοινωνία και το περιεργάζονταν μέχρι αργά.

Η περιγραφή που δόθηκε ήταν όχημα όμοιο με  βαγόνι σιδηροδρόμου, είχε 3 κατηγορίες θέσεων, την Α, την Β και την Γ θέση. Στην Α και Β θέση κάθονταν αναπαυτικά 16 επιβάτες, ενώ στη Γ΄ Θέση, άλλοι 18 επιβάτες. Στη στέγη είχε ειδικό χώρο για αποσκευές. Η   αυτοκινητάμαξα θα έκανε το δρομολόγιο Αθήνα- Θήβα σε 5 ώρες. Θα ξεκινούσε το πρωί από την Αθήνα για Θήβα και το απόγευμα θα επέστρεφε στην Αθήνα. Η  πρώτη τακτική συγκοινωνία  Αθήνας- Θήβας, όπως αποφασίστηκε θα ξεκινούσε σε μια εβδομάδα, αφού πρώτα γινόταν η επιδιόρθωση του δρόμου της Οδού Πινδάρου. Η αυτοκινητάμαξα του Μωραιτίνη έμεινε στη Θήβα την Κυριακή το βράδυ και το επόμενο πρωί στις 11 αναχώρησε για την Αθήνα.

Την ίδια ώρα προβληματισμός υπήρχε στην τάξη των Αμαξηλατών, καθώς ήταν ξεκάθαρο πως θα εξαφανίζονταν το επάγγελμα τους…

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση